Felanmälan

Börja med att göra en felsökning

Felsökning kabel-tv

Felanmälan

Om felet fortfarande kvarstår – ring till oss på kundservice för att göra en felanmälan. Telefon 0770-11 55 11

När du ska göra en felanmälan

Var i närheten av din tv-utrustning när du ringer.
Tala om för oss

  • Vilka kanaler du har problem med.

  • Vad det är som händer när felet uppstår.

  • Hur länge du har haft felet.

  • Om dina grannar har samma problem.

Vad händer sen?

När felanmälan är gjord lämnas ärendet vidare till en tekniker för felsökning. För det mesta brukar problemen kunna lösas centralt. Men ibland kan det hända att teknikern behöver kunna komma in i din lägenhet för att åtgärda felet.

Hur lång tid tar det?

Det beror på vilket slags fel det är. Eller om man behöver byta ut och beställa nya delar.

Om du bor i lägenhet

Ibland kan en fastighetsägar-, bostadsrätts- eller samfällighetsförening ha serviceansvaret. Då är det dit du ska vända dig med din felanmälan. Fråga din förening vad som gäller för just dig. Det brukar också finnas information uppsatt i trapphuset.

Vad kostar det?

Om felet skulle visa sig vara i din egen utrustning får du betala för teknikerns besök. Egen utrustning kan vara tv, kablar, tillbehör och liknande. Då kostar besöket 1000 kronor. Annars kostar det ingenting.