Felsökning

Får du bara en svart bild i tv-rutan eller upplever du andra bildstörningar? Här kan du se vad du kan göra för att bli av med felet.

Svart bild

Ditt digital-tv-kort uppdateras varje månad med de kanaler som ingår i ditt abonnemang. Om du bara får en svart bild kan ditt digital-tv-kort behöva lite hjälp för att ta emot uppdateringen.

Tecken på att digital-tv-kortet behöver uppdateras

  • Ingen bild då du slår på digital-tv-boxen, bara ett felmeddelande om att behörighet saknas.

  • Text-tv fungerar och signalmätaren visar full styrka.

  • När du går in i menyn för att kontrollera din uppdatering saknas månadens datum.

Gör så här

  1. Dra ur digital-tv-kortet och strömsladden i 30 sekunder.

  2. Sätt i strömsladden och starta digital-tv-boxen.

  3. Sätt i digital-tv-kortet och välj en kanal som ingår i ditt kanalpaket.

  4. Du bör få bild inom 2 timmar.

Saknar du fortfarande bild?

Om du har provat allt och ändå inte får någon bild, kan det bero på

  • Ingen eller dålig signal från antennen.

  • Att abonnemanget är uppsagt.

  • Att fakturan inte är betald.

Andra bildstörningar

Andra typer av bildstörningar kan bero på att signalstyrkan är för svag.

Gör så här

  • Kontrollera att antennsladden är kopplad direkt till digital-tv-boxen från antennuttaget.

  • Om det ser rätt ut - prova gärna med en annan antennsladd.

  • Ta bort eventuell mellanutrustning som T-kors- och antennfördelare.

  • Undvik att göra en kanalsökning om det är störningar i bilden, eftersom störningen kan hindra kanalerna från att hittas.

Har du fortfarande bildstörningar?

Gör en felanmälan till oss på kundservice.

Läs mer om felanmälan

  • Letar du efter...

  • Kontakta oss

0770-11 55 11

  • Tips

Var gärna i närheten av din tv-utrustning när du ringer oss. Då kan vi hjälpa dig på bästa sätt.